Så jobbar en Paus Manager

Höj trivseln

Pumpatävlingar, pop up-möten och personlig feedback – det är bara något av allt det som en paus manager får uppleva i sin vardag. Här berättar Jessie Olsson och Marielle Linder på Smiling Faces om hur det är att jobba som paus managers – alltid med ett leende.

Vad är det roligaste med att vara paus manager?

– Det roligaste är helt klart att vi får träffa så otroligt många härliga människor! Både under våra kundbesök och när vi är med “ute på fältet” – till exempel när vi levererar kanelbullar eller semlor inför särskilda fikadagar. Dessutom är det väldigt roligt att arrangera till exempel aw:s och dryckesprovningar ute hos kunderna, då märker vi verkligen hur glada folk blir. En bonus vid dessa event är att folk faktiskt inser att vi är deras egen kaffe- och fruktleverantör, och inte vilken eventfirma som helst! Det gör att folk får upp ögonen för vad vi kan göra.

Lästips! Därför kommer bra kontorsservice att lyfta hela ditt företag

Vilken är den ovanligaste förfrågan ni fått från en kund?

– Många av våra kunder efterfrågar ungefär samma saker – men ibland dyker det upp väldigt roliga utmaningar! Förra året var det faktiskt en kund som beställde julgranar, något vi aldrig gjort förut men som var väldigt uppskattat av företaget och kul för oss att få hjälpa till med. Andra kunder har beställt pumpor till hösten, då de ska ha en tävling där medarbetare får karva ut pumpor inför Halloween. Oavsett fråga är vi väldigt flexibla och försöker lösa allt vi kan.

Tips-till-office-managern-för-att-alltid-ligga-steget-före

Vad brukar era kunder inte veta att ni kan göra för dem?

– Många tror faktiskt fortfarande att vi bara säljer kaffe och te, men Smiling Faces kan göra så mycket mer! Vi kan fixa godiskorgar och påskägg, hyra in en barista till kontoret, fixa popcornmaskin eller chips till fredagsmyset eller ordna ett glass-event till sommaren. Hela vår eventdel är ganska ny – och det finns så otroligt många möjligheter. Bara fantasin sätter gränser!

Läs mer om Event by Smiling Faces

Hur överraskar ni en kund på bästa sätt?

– Att ligga steget före och tänka proaktivt är nog det bästa sättet att göra våra kunder glada. När vi ser deras behov innan de själva gör det, och kommer med bra lösningar, då blir de verkligen glatt överraskade. En annan rolig sak är när vi gör så kallade “pop up”-möten, och besöker dem spontant med en härlig goodiebag. Det brukar vara väldigt uppskattat.

När vet ni att ni har gjort ett riktigt bra jobb?

– När vi märker att vi gör skillnad i människors vardag – då förstår vi vad vår service verkligen betyder. Och våra kunder är väldigt duktiga på att ge oss personlig och fin feedback! När någon säger “du har verkligen räddat min dag” – då värmer det oerhört. Några har till och med skickat blombud till oss för att tacka när vi lyckats lösa en akut situation snabbt. Kunderna kan också mejla och be om kontaktuppgifter till någon kollega hos oss de inte känner sen tidigare, men som de vill ge direkt uppskattning till. Vi är ju väldigt personliga mot våra kunder – och det gör att de är väldigt personliga tillbaka!

Läs mer om hur det är att jobba på Smiling Faces

Make us smile - dela detta inlägg:

Fler inlägg